Etyka w służbie cywilnej – prawne aspekty regulujące kwestie konfliktu interesów, przeciwdziałanie korupcji w świetle przepisów krajowych i międzynarodowych – formy, sposoby oraz metody przeciwdziałania korupcji
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i specjalistów ds. personalnych, osób opracowujących regulacje prawne w firmie, a także do wszystkich pracowników, którzy zatrudnieni są na stanowiska służby cywilnej Urzędu.
Cel szkolenia
Nabycie wiedzy na temat etyki zawodowej oraz wykształcenie praktycznych umiejętności asertywnego zachowania w przypadku wystąpienie sytuacji korupcyjnej.
Czas trwania szkolenia
8 godzin lekcyjnych: 6 godzin wykładu i 2 godziny ćwiczeń
Program szkolenia
- Pojęcie etyki urzędniczej.
- Źródła etyki urzędniczej.
- Funkcje etyki urzędniczej.
- Zasada ważenia interesu społecznego i słusznego interesu indywidualnego.
- Zasada bezstronności.
- Zasada neutralności politycznej.
- Zasada i formy jawności działań administracji.
- Zasada uczciwości w sposobie załatwiania spraw w urzędzie.
- Zasada uprzejmości w relacjach interpersonalnych w urzędzie.
- Zasada życzliwości w urzędzie.
- Cecha rzetelność urzędnika.
Trener
Trenerem jest absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Długoletni pracownik organów podległych Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji, w których zajmował się działalnością na rzecz walki z szeroko rozumianą patologią społeczną.
Od 2006 roku jest nauczycielem akademickim prowadzącym zajęcia z zakresu patologii społecznych na uczelniach polskich i zagranicznych.
Jest doświadczonym trenerem posiadającym na koncie wielogodzinne szkolenia na rzecz instytucji państwowych oraz podmiotów prywatnych, w tym szkolenia dla administracji publicznej z etyki, przeciwdziałania korupcji i mobbingowi.